banner1

NASA Sıradışı İki Süper Kütleli Kara Delik Keşfetti

Bilim adamları tarafından yakın galaksilerde gizlenen iki süper kütleli kara delik keşfedildiği duyuruldu.

NASA Sıradışı İki Süper Kütleli Kara Delik Keşfetti

ScienceAlert sitesinde yer alan haberde, toz ve gaz bulutlarının arkasında kaldıkları için daha önce fark edilememiş olan süper kütleli kara deliklerden biri NGC 1448, diğeri IC 3639 galaksisinde yer alıyor.

Bu her iki kara deliğin de ABD Uzay ve Havacılık Dairesinin (NASA) NuSTAR X-ışını teleskobuyla gözlendiği ifade edildi.

NGC 1448 galakside bulunan süper kütleli kara deliğin, galaksinin merkezinde yer aldığı ve Dünya'ya 38 milyon ışık yılı uzaklıkta olduğu kaydedildi. Bu galakside bulunan kara deliği keşfeden araştırma ekibinde yer alan Durham Üniversitesinde görevli Ady Annuar, süper kütleli kara delik için "yatağın altında saklanan bir canavar" benzetmesi yaptı.

Southampton Üniversitesinden Peter Boorman liderliğinde yapılan araştırma sonucunda keşfedilen diğer kara deliğin bulunduğu IC 3639 galaksisinin, Dünya'ya 170 milyon ışık yılı uzaklıkta olduğu açıklandı.

Kara deliklerin en büyükleri olarak bilinen süper kütleli kara deliklerin, hemen hemen tüm galaksilerin merkezinde bulunduğu varsayılıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.