banner1

Bilim Adamlarından Yeni Bir Kıyamet Senaryosu Daha

Dergide yayınlanan bilim araştırmasında, Güneş sistemi’nin ölmeden önce yüzlerce kat büyüyerek etrafındaki gezegenleri yok edeceği öne sürüldü.

10 Aralık 2016 Cumartesi 00:29
Bilim Adamlarından Yeni Bir Kıyamet Senaryosu Daha

Belçika'da bulunan Leuven Astronomi Enstitüsünden bilim adamları, "Astronomy and Astrophysics" dergisinde yaptıkları bir araştırmanın sonuçlarını paylaştı.

Bu araştırma bağlamında, teknolojik olarak en gelişmiş teleskoplardan birisi olan ALMA ile yapılan inceleme sonucu Güneş'e benzediği tespit edilen L2 Puppis yıldızının beş milyar yıl öncesinde yüz kat büyüyerek kızıl bir topa dönüştüğü belirlenerek , etrafındaki gezegenleri yok ettiği belirtildi.

Enstitünün araştırma ekibinde yer alan Prof. Leen Decin yapmış olduğu açıklamada, Güneş'in iki milyar sürecek bir yok oluş sürecinin beklendiğini ileri sürerek, Güneş'in Merkür ve Venüs'ü yutacağını, daha sonrada cüce bir yıldıza dönüşeceğini açıkladı.

Prof. Leen Decin, Güneş'teki bu değişimin Güneş Sistemi üzerinde büyük bir etkileşim oluşturacağını ifade ederek, Güneş'in daha büyük ve parlak olacağının bilindiğini ve bu durumun büyük olasılıkla yeryüzünde bulunan tüm hayatı katledeceğini savundu. Güneş'in ikizi olarak isimlendirilen L2 Puppis yıldızının dönüşüm sürecinde çevresinde bulunan yıldızlar üzerinde ne gibi etkiler yaratacağının ise araştırılmaya devam edildiği belirtildi.

Son Güncelleme: 10.12.2016 09:32
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner8